2012-02-25

En tanke mitt i natten..

Jaha, så var jag tillbaka. Eller jag tror det i alla fall. Ger det ett försök så får vi se hur det går. Jag sitter här och kan inte sova. Tänker på massa saker och blir irriterad och frustrerad. Främst över att alla tror att man måste leva sitt liv som alla andra gör. Varför måste man det? Jag gör inte det.. Jag lever mitt liv som jag själv vill och följer endast mitt hjärta och det jag mår bra av. Tycker alla borde göra det, då skulle fler människor bli lyckliga. Istället för att försöka göra alla andra nöjda och göra allt på andras sätt så borde man göra det på sitt eget sätt och bara försöka göra sig själv nöjd. Då mår man bättre, eller jag gör det i alla fall och tror att dom flesta gör det. Sitter i alla fall och tänker på sånt här nu mitt i natten.. Men ju mer jag tänker desto piggare blir jag så det är nog dags att tvinga ner sig i sängen nu ändå, annars kommer jag sitta och filosofera tills imorgon bitti och då kommer jag inte vara trevlig imorgon kan jag tala om. Så puss och godnatt så hörs vi imorgon. Och glöm inte, det är Ditt liv och ingen annans. Alltså är det Du som ska trivas med att leva det. Så försöka inte få ditt liv att nöja någon annan, då blir du inte lycklig.

1 kommentar: